Это интересно


Факультети та інститути

 
 

Загальновузівські кафедри

 
 

Кафедра іноземних мов факультетiв гуманітарного профіля

 
   
 
  Завідувач кафедрою  
     
  ХЛИБОВА Наталія Олександрівна
     
  Телефон: +38 (0652) 60-83-95
E-mail: creativity@crimea.edu
 
       
  Про кафедру  
 

Кафедра створена в 2008 році

Кафедра здійснює викладання професіонально - орієнтованого курсу іноземної мови (з англійської, німецької, французької, іспанської мов.)

 
 

Форми навчання

  • очна;
  • заочна

Ступені підготовки

  • бакалаври
  • дипломовані фахівці
  • магістранти

Лаборант кафедри: Олексів Тетяна Ярославівна

 
 

Викладацький склад

   
 

На даний момент в штатному складі кафедри 24 викладачі, з них 4 кандидати наук, 2 аспіранта, 2 здобувача, 5 старших викладачів. Багато хто з викладачів кафедри проходили підвищення мовної кваліфікації за кордоном.

 
 
 
 

 

Хлибова Наталія Олександрівна, к.ф.н., доц. зав. кафедрою Кіслухина Марина Вікторівна, старший викладач
Алієва Зульфія Фазиловна, доцент Кравінська Юлія Юріївна, викладач
Анікєєева Олена Олександрівна, викладач Марцовенко Софія Ігорівна, викладач
Анікушкіна Марія Вікторівна, викладач Нагаєва Ельмаз Нурітдінова, викладач
Валєєва Любов Карімовна, старший викладач Нікейцева Ольга Миколаївна, старший викладач
Вєчканова Елліна Юріївна, к.ф.н. Посохова Катерина Василівна, викладач
Горбунова Ольга Юріївна, викладач Родіна Ольга Станіславівна, викладач
Дегтяренко Ірина Сергіївна, викладач Санкина Раїса Миколаївна, викладач
Дєрємєдвєдь Олена Миколаївна, к.ф.н., доц. Соболєвська-Петрова Тетяна Євгеніївна , викладач
Доміненко Наталія Вікторівна, старший викладач Солоха Генадій Володимирович, старший викладач
Єршова Ірина Іванівна, викладач Терещенко Ольга Борисівна, викладач
Кіріллова Вікторія Борисівна, викладач Чіковані Тетяна Володимирівна, викладач

 
 

Дисципліни

   
 
  • Практичний курс англійської мови;
  • Практичний курс німецької мови
  • Практичний курс французької мови
  • Практичний курс іспанської мови
  • Ділова англійська мова
  • Ділова німецька мова
  • Практика перекладу
  • Методика і техніка перекладу
  • Наукове спілкування іноземною мовою
 
 

Основні завдання

   
 

З дня заснування кафедри в її завдання входило поставити навчання іноземної мови на високий рівень і реалізувати в процесі навчання біфункціональність у використанні мови, тобто навчити мовленню як засобу спілкування і не меншу увагу приділити вивченню англійської мови як засобу пізнання науки - бо, в умовах глобалізації, це завдання набуває особливого значення. Така постановка головної мети визначила доцільність використання кредитно-модульної системи як систему критеріїв контролю результатів навчання. У практиці викладання модулі знайшли свою конкретну ціннісно-змістовну наповненість. Найважливішим видом самостійної роботи є підготовка та написання анотацій до текстів за фахом.

Велике значення при організації викладання іноземних мов у групах всіх спеціальностей приділяється чіткої організації навчального процесу. Новизна поставлених задач вимагає посилення методичної роботи з викладачами. Особлива увага приділяється матеріально-технічному оснащенню кафедри, перш за все наявності якісної аудіо-відеотехніки. Методичні завдання кафедри визначаються з кінцевих програмних вимог, які полягають у формуванні високого рівня комунікативної компетенції, необхідної для кваліфікованої інформаційної та творчої діяльності в різних сферах і ситуаціях ділового партнерства, спільної виробничої та наукової роботи.

Також кафедральними найважливішими завданнями є: активізація роботи викладачів зі створення нових навчально-методичних посібників, максимально враховують інтереси і потреби кафедри. Особливу увагу кафедра продовжує приділяти проведенню наукових студентських конференцій, захисту дипломів іноземною мовою, сприяти підвищенню рівня володіння іноземною мовою викладачів спеціалізованих кафедр.

 
 

Цілі і завдання навчання іноземним мовам

   
 

Підготовка сучасного фахівця вимагає володіння хоча б однією іноземною мовою на рівні, що забезпечує можливість практичного використання її в майбутній професійній діяльності. Навчання іноземній мові є одним з пріоритетів плану кафедри і має яскраво виражену прагматичну спрямованість. Мета навчання іноземній мові полягає в забезпеченні можливості ефективної комунікації у сфері професійної діяльності.

Тому для досягнення поставлених цілей концепція викладання іноземних мов повинна бути скоригована в бік збільшення кількості аудиторних навчальних годин на молодших курсах, що дозволить вивести студентів на необхідний рівень.

Концепція передбачає навчання всім видам мовленнєвої діяльності в комплексі, необхідному для:

  • усного спілкування у сфері професійної діяльності;
  • читання спеціальної літератури та матеріалів преси з витяганням професійно релевантної інформації;
  • ділового листування та ведення документації із застосуванням сучасних засобів комунікації;
  • перекладу інформації за фахом з іноземної мови російською і з російської іноземною
  • написання різного роду письмових робіт у професійно-орієнтованій сфері (резюме, доповіді, реферати, есе) в результаті творчого осмислення та змістовно-стилістичного аналізу автентичних матеріалів.
 
 

Принципи навчання іноземним мовам

   
 

Головним принципом навчання іноземним мовам є комплексне професійно-орієнтоване вивчення іноземної мови на основі кредитно-модульної системи як технології навчання, на базі якої здійснюється навчання комунікації в різних сферах і ситуаціях спілкування з метою вирішення професійних завдань.

В цілому кафедра іноземних мов використовує такі принципи навчання:

  • Професійна спрямованість
  • Розвиток навичок самостійної роботи
  • Використання сучасних методик
  • Гнучкість у навчанні

У процесі викладання застосовуються сучасні методики. Особливий інтерес у студентів викликають комунікативні та інтерактивні заняття у вигляді дискусій, презентацій та рольових ігор. Темами таких занять стають насущні проблеми сучасного світу.

 
 

Навчально-методична робота

   
 

Навчально-методична робота кафедри спрямована на розвиток особистості студента, володіння іноземною мовою достатнім для розуміння інформації в галузі гуманітарних наук.

Викладачі кафедри спрямовані на:

  1. складання методичних вказівок і посібників з базового курсу іноземної мови;
  2. складання методичних вказівок для забезпечення викладача в групах поглибленого вивчення мови;
  3. складання навчальних посібників для професійно-орієнтованого навчання іноземної мови;
  4. складання методичних вказівок для аспірантів, що здають кандидатський мінімум з іноземної мови;
  5. розробку та оновлення дидактичних концепцій навчання іноземної мови в умовах наявної сітки годин;
  6. підвищення наукового рівня - підготовку дисертаційних досліджень, пов'язаних з тематикою дослідження та науковими розробками кафедри;
  7. підготовку та видання посібників з курсів та спеціалізацій;
  8. підбір оригінального автентичного матеріалу, що дозволить вивчати іноземну мову за різними рівнями підготовленості студентів;
  9. підготовку студентів до захисту дипломів іноземною мовою;
  10. складання планів проведення олімпіади;
  11. поглиблене вивчення іноземної мови на студентських курсах.

Удосконалення навчального процесу здійснюється шляхом впровадження нових форм навчання при збереженні добре зарекомендованих себе традиційних форм навчання. Це:

  • Активні методи навчання іноземній мові;
  • Інтенсивні форми навчання;
  • Використання рольових і ділових ігор;
  • Застосування методу проектів;
  • Складання комп'ютерних програм;
  • Організація навчального матеріалу у вигляді модулів;
  • Застосування мультимедійних технологій навчання.
 
 

Наукова робота

   
 

Доценти і викладачі кафедри розробляють комплексну наукову тему "Проблеми сучасної філології. Розробка сучасних лінгвометодичних і літературознавчих аспектів".

Науковий керівник: к.ф.н.. доц. Хлибова Н.О.

Виконавці: к.ф.н., доц. Хлибова Н.А.;

доценти: Алієва З.Ф., Вєчканова Е.Ю., Дєрємєдвєдь О.М.

ст. викладачі Солоха Г.В., Валеева Л.К.,

аспіранти і здобувачі: ст.викладач Кіслухіна М.В, Посохова К.В., ст. викладач Нікейцева О.М, Доміненко Н.В

 
 

Публікації

   
 
  1. Кислухина М.В. Интеллектуализация языка: аспекты ретерминолоизации и межотраслевой полисемии ( на материале английских субстантивных терминов сельскохозяйственной и почвенной микробиологии) Ученые записки ТНУ 2006
  2. Кислухина М.В. Функціонально-семантичний аспект субстантивных термінів (на матеріалі сільскогосподарської та грунтової мікробіології англійської мови)Мовознавство, Киев 2003 №5, с. 77-9.
  3. Кислухина М.В.. Англо-русско-украинский словообразовательный словарь сельскохозяйственной и почвенной микробиологии: его цель и задачи. Міжнародна Наукова Конференція, Партеніт 2006 С.145-147
  4. Никейцева О.Н. Интенсификация процесса обучения иностранному языку как педагогическая проблема, Збірник наукових праць. МатеріалиII міжнародної науково-практичної конференції. Луганськ2004г., С.134-139
  5. Никейцева О.Н. Использование активных методов при обучении иностранным языкам, Матеріали всеукраїнської науково-практичної конференцїі „Прогрес педагога”. Ялта, 2003г., С.212-221
  6. Хлибова Н.О. Літературна критика Дж.Х. Міллера: трансформація західноєвропейських теорій. 2008 Автореферат канд. диссертации. Днепропетровск
  7. Хлибова Н.О. Лiтературна критика Дж. Х. Мiллера: трансформація західноєвропейських теорій Автореферат Днепропетровск 2008
  8. Хлыбова Н.А. Дж.Х. Миллер как деконструктивист Культура народов Причерноморья
  9. Хлыбова Н.А. Женевская школа “критиков сознания” Культура народов Причерноморья Ноябрь 2004
  10. Хлыбова Н.А. История вопроса: Дж. Х. Миллер в оценках отечественной зарубежной критики Культура народов Причерноморья 2005 66,
  11. Посохова Е.В. «Актуальные проблемы изучения творчества Орхана Памука» (Культура народов Причерноморья. – Симферополь, 2008 г. – № 135 – С. 107-111).
  12. Посохова Е.В. «Интертекстуальность романов Орхана Памука» (Литературоведческий сборник ДНУ. – Донецк, 2008. – Выпуск 33-34. – С. 180-188).
  13. Посохова Е.В. «Феномен творчості Орхана Памука у контексті світового літературного процесу» (Наукові записки ХНПУ. Серія літературознавство – Харків, 2009. – Випуск 3 (59) – С. 145-154).
  14. Посохова Е.В. «Новаторство Орхана Памука в романе «Белая крепость»» (Культура народов Причерноморья. – Симферополь, 2009. – № 158 – С. 135-138).
  15. Посохова Е.В. «Образ Стамбула в диалоге Востока с Западом» (Актуальні проблеми слов’янської філології. Серія: Лінгвістика і літературознавство: міжвуз. зб. наук. ст. / відп. ред. В.А.Зарва.– Бердянськ : БДПУ, 2009. – Вип. XXII. – С. 189-197)
  16. Посохова Е.В.  «Черно-белый образ Стамбула Орхана Памука» (Ученые записки ТНУ им. В.И. Вернадского. Серия: Филология. Социальные коммуникации: научный журнал. – Симферополь, 2009. – том 22 (61). - №3 – С. 164-171)            
  17. Посохова Е.В. «Биографические истоки диалогического мировоззрения Орхана Памука» (Вестник СевНТУ: Филология : сб. науч. тр. / Редкол. : А. С. Козлов и др. — Севастополь : Изд-во СевНТУ, 2010. — Вып. 102. — С. 71-77).