Факультети та інститути |
|
|
Загальновузівські кафедри |
|
|
|
Кафедра іноземних мов факультетiв гуманітарного профіля |
|
|
|
|
|
|
Завідувач кафедрою |
|
|
|
|
|
ХЛИБОВА Наталія Олександрівна |
|
|
|
|
Телефон: +38 (0652) 60-83-95
E-mail: creativity@crimea.edu |
|
|
|
|
|
|
Про кафедру |
|
|
Кафедра створена в 2008 році
Кафедра здійснює викладання професіонально - орієнтованого курсу іноземної мови (з англійської, німецької, французької, іспанської мов.) |
|
|
Форми навчання
Ступені підготовки
- бакалаври
- дипломовані фахівці
- магістранти
Лаборант кафедри: Олексів Тетяна Ярославівна |
|
|
Викладацький склад |
|
|
|
На даний момент в штатному складі кафедри 24 викладачі, з них 4 кандидати наук, 2 аспіранта, 2 здобувача, 5 старших викладачів. Багато хто з викладачів кафедри проходили підвищення мовної кваліфікації за кордоном. |
|
|
|
|
|
Хлибова Наталія Олександрівна, к.ф.н., доц. зав. кафедрою |
Кіслухина Марина Вікторівна, старший викладач |
Алієва Зульфія Фазиловна, доцент |
Кравінська Юлія Юріївна, викладач |
Анікєєева Олена Олександрівна, викладач |
Марцовенко Софія Ігорівна, викладач |
Анікушкіна Марія Вікторівна, викладач |
Нагаєва Ельмаз Нурітдінова, викладач |
Валєєва Любов Карімовна, старший викладач |
Нікейцева Ольга Миколаївна, старший викладач |
Вєчканова Елліна Юріївна, к.ф.н. |
Посохова Катерина Василівна, викладач |
Горбунова Ольга Юріївна, викладач |
Родіна Ольга Станіславівна, викладач |
Дегтяренко Ірина Сергіївна, викладач |
Санкина Раїса Миколаївна, викладач |
Дєрємєдвєдь Олена Миколаївна, к.ф.н., доц. |
Соболєвська-Петрова Тетяна Євгеніївна , викладач |
Доміненко Наталія Вікторівна, старший викладач |
Солоха Генадій Володимирович, старший викладач |
Єршова Ірина Іванівна, викладач |
Терещенко Ольга Борисівна, викладач |
Кіріллова Вікторія Борисівна, викладач |
Чіковані Тетяна Володимирівна, викладач |
|
|
|
Дисципліни |
|
|
|
- Практичний курс англійської мови;
- Практичний курс німецької мови
- Практичний курс французької мови
- Практичний курс іспанської мови
- Ділова англійська мова
- Ділова німецька мова
- Практика перекладу
- Методика і техніка перекладу
- Наукове спілкування іноземною мовою
|
|
|
Основні завдання |
|
|
|
З дня заснування кафедри в її завдання входило поставити навчання іноземної мови на високий рівень і реалізувати в процесі навчання біфункціональність у використанні мови, тобто навчити мовленню як засобу спілкування і не меншу увагу приділити вивченню англійської мови як засобу пізнання науки - бо, в умовах глобалізації, це завдання набуває особливого значення. Така постановка головної мети визначила доцільність використання кредитно-модульної системи як систему критеріїв контролю результатів навчання. У практиці викладання модулі знайшли свою конкретну ціннісно-змістовну наповненість. Найважливішим видом самостійної роботи є підготовка та написання анотацій до текстів за фахом.
Велике значення при організації викладання іноземних мов у групах всіх спеціальностей приділяється чіткої організації навчального процесу. Новизна поставлених задач вимагає посилення методичної роботи з викладачами. Особлива увага приділяється матеріально-технічному оснащенню кафедри, перш за все наявності якісної аудіо-відеотехніки. Методичні завдання кафедри визначаються з кінцевих програмних вимог, які полягають у формуванні високого рівня комунікативної компетенції, необхідної для кваліфікованої інформаційної та творчої діяльності в різних сферах і ситуаціях ділового партнерства, спільної виробничої та наукової роботи.
Також кафедральними найважливішими завданнями є: активізація роботи викладачів зі створення нових навчально-методичних посібників, максимально враховують інтереси і потреби кафедри. Особливу увагу кафедра продовжує приділяти проведенню наукових студентських конференцій, захисту дипломів іноземною мовою, сприяти підвищенню рівня володіння іноземною мовою викладачів спеціалізованих кафедр. |
|
|
Цілі і завдання навчання іноземним мовам |
|
|
|
Підготовка сучасного фахівця вимагає володіння хоча б однією іноземною мовою на рівні, що забезпечує можливість практичного використання її в майбутній професійній діяльності. Навчання іноземній мові є одним з пріоритетів плану кафедри і має яскраво виражену прагматичну спрямованість. Мета навчання іноземній мові полягає в забезпеченні можливості ефективної комунікації у сфері професійної діяльності.
Тому для досягнення поставлених цілей концепція викладання іноземних мов повинна бути скоригована в бік збільшення кількості аудиторних навчальних годин на молодших курсах, що дозволить вивести студентів на необхідний рівень.
Концепція передбачає навчання всім видам мовленнєвої діяльності в комплексі, необхідному для:
- усного спілкування у сфері професійної діяльності;
- читання спеціальної літератури та матеріалів преси з витяганням професійно релевантної інформації;
- ділового листування та ведення документації із застосуванням сучасних засобів комунікації;
- перекладу інформації за фахом з іноземної мови російською і з російської іноземною
- написання різного роду письмових робіт у професійно-орієнтованій сфері (резюме, доповіді, реферати, есе) в результаті творчого осмислення та змістовно-стилістичного аналізу автентичних матеріалів.
|
|
|
Принципи навчання іноземним мовам |
|
|
|
Головним принципом навчання іноземним мовам є комплексне професійно-орієнтоване вивчення іноземної мови на основі кредитно-модульної системи як технології навчання, на базі якої здійснюється навчання комунікації в різних сферах і ситуаціях спілкування з метою вирішення професійних завдань.
В цілому кафедра іноземних мов використовує такі принципи навчання:
- Професійна спрямованість
- Розвиток навичок самостійної роботи
- Використання сучасних методик
- Гнучкість у навчанні
У процесі викладання застосовуються сучасні методики. Особливий інтерес у студентів викликають комунікативні та інтерактивні заняття у вигляді дискусій, презентацій та рольових ігор. Темами таких занять стають насущні проблеми сучасного світу. |
|
|
Навчально-методична робота |
|
|
|
Навчально-методична робота кафедри спрямована на розвиток особистості студента, володіння іноземною мовою достатнім для розуміння інформації в галузі гуманітарних наук.
Викладачі кафедри спрямовані на:
- складання методичних вказівок і посібників з базового курсу іноземної мови;
- складання методичних вказівок для забезпечення викладача в групах поглибленого вивчення мови;
- складання навчальних посібників для професійно-орієнтованого навчання іноземної мови;
- складання методичних вказівок для аспірантів, що здають кандидатський мінімум з іноземної мови;
- розробку та оновлення дидактичних концепцій навчання іноземної мови в умовах наявної сітки годин;
- підвищення наукового рівня - підготовку дисертаційних досліджень, пов'язаних з тематикою дослідження та науковими розробками кафедри;
- підготовку та видання посібників з курсів та спеціалізацій;
- підбір оригінального автентичного матеріалу, що дозволить вивчати іноземну мову за різними рівнями підготовленості студентів;
- підготовку студентів до захисту дипломів іноземною мовою;
- складання планів проведення олімпіади;
- поглиблене вивчення іноземної мови на студентських курсах.
Удосконалення навчального процесу здійснюється шляхом впровадження нових форм навчання при збереженні добре зарекомендованих себе традиційних форм навчання. Це:
- Активні методи навчання іноземній мові;
- Інтенсивні форми навчання;
- Використання рольових і ділових ігор;
- Застосування методу проектів;
- Складання комп'ютерних програм;
- Організація навчального матеріалу у вигляді модулів;
- Застосування мультимедійних технологій навчання.
|
|
|
Наукова робота |
|
|
|
Доценти і викладачі кафедри розробляють комплексну наукову тему "Проблеми сучасної філології. Розробка сучасних лінгвометодичних і літературознавчих аспектів".
Науковий керівник: к.ф.н.. доц. Хлибова Н.О.
Виконавці: к.ф.н., доц. Хлибова Н.А.;
доценти: Алієва З.Ф., Вєчканова Е.Ю., Дєрємєдвєдь О.М.
ст. викладачі Солоха Г.В., Валеева Л.К.,
аспіранти і здобувачі: ст.викладач Кіслухіна М.В, Посохова К.В., ст. викладач Нікейцева О.М, Доміненко Н.В |
|
|
Публікації |
|
|
|
- Кислухина М.В. Интеллектуализация языка: аспекты ретерминолоизации и межотраслевой полисемии ( на материале английских субстантивных терминов сельскохозяйственной и почвенной микробиологии) Ученые записки ТНУ 2006
- Кислухина М.В. Функціонально-семантичний аспект субстантивных термінів (на матеріалі сільскогосподарської та грунтової мікробіології англійської мови)Мовознавство, Киев 2003 №5, с. 77-9.
- Кислухина М.В.. Англо-русско-украинский словообразовательный словарь сельскохозяйственной и почвенной микробиологии: его цель и задачи. Міжнародна Наукова Конференція, Партеніт 2006 С.145-147
- Никейцева О.Н. Интенсификация процесса обучения иностранному языку как педагогическая проблема, Збірник наукових праць. МатеріалиII міжнародної науково-практичної конференції. Луганськ2004г., С.134-139
- Никейцева О.Н. Использование активных методов при обучении иностранным языкам, Матеріали всеукраїнської науково-практичної конференцїі „Прогрес педагога”. Ялта, 2003г., С.212-221
- Хлибова Н.О. Літературна критика Дж.Х. Міллера: трансформація західноєвропейських теорій. 2008 Автореферат канд. диссертации. Днепропетровск
- Хлибова Н.О. Лiтературна критика Дж. Х. Мiллера: трансформація західноєвропейських теорій Автореферат Днепропетровск 2008
- Хлыбова Н.А. Дж.Х. Миллер как деконструктивист Культура народов Причерноморья
- Хлыбова Н.А. Женевская школа “критиков сознания” Культура народов Причерноморья Ноябрь 2004
- Хлыбова Н.А. История вопроса: Дж. Х. Миллер в оценках отечественной зарубежной критики Культура народов Причерноморья 2005 66,
- Посохова Е.В. «Актуальные проблемы изучения творчества Орхана Памука» (Культура народов Причерноморья. – Симферополь, 2008 г. – № 135 – С. 107-111).
- Посохова Е.В. «Интертекстуальность романов Орхана Памука» (Литературоведческий сборник ДНУ. – Донецк, 2008. – Выпуск 33-34. – С. 180-188).
- Посохова Е.В. «Феномен творчості Орхана Памука у контексті світового літературного процесу» (Наукові записки ХНПУ. Серія літературознавство – Харків, 2009. – Випуск 3 (59) – С. 145-154).
- Посохова Е.В. «Новаторство Орхана Памука в романе «Белая крепость»» (Культура народов Причерноморья. – Симферополь, 2009. – № 158 – С. 135-138).
- Посохова Е.В. «Образ Стамбула в диалоге Востока с Западом» (Актуальні проблеми слов’янської філології. Серія: Лінгвістика і літературознавство: міжвуз. зб. наук. ст. / відп. ред. В.А.Зарва.– Бердянськ : БДПУ, 2009. – Вип. XXII. – С. 189-197)
- Посохова Е.В. «Черно-белый образ Стамбула Орхана Памука» (Ученые записки ТНУ им. В.И. Вернадского. Серия: Филология. Социальные коммуникации: научный журнал. – Симферополь, 2009. – том 22 (61). - №3 – С. 164-171)
- Посохова Е.В. «Биографические истоки диалогического мировоззрения Орхана Памука» (Вестник СевНТУ: Филология : сб. науч. тр. / Редкол. : А. С. Козлов и др. — Севастополь : Изд-во СевНТУ, 2010. — Вып. 102. — С. 71-77).
|
|